Flere voksne i indskolingen styrker læring og fællesskab
Billede
Som en del af den nye retning for skoler og dagtilbud i København er der afsat midler til, at skolerne kan ansætte flere medarbejdere pr. barn i indskolingen – i første omgang i børnehaveklassen og 1. klasse.
Med flere voksne i indskolingen får skolerne bedre mulighed for at arbejde med co-teaching, holddeling og undervisningsdifferentiering.
Det er forskelligt, hvordan den enkelte skole organiserer arbejdet, men flere har allerede gode erfaringer med co-teaching som metode og samarbejdsform til at udvikle inkluderende læringsmiljøer.
Hvad er co-teaching?
- Co-teaching er en anerkendt og evidensbaseret tilgang til at udvikle inkluderende læringsmiljøer.
- Når der co-teaches i en klasse, samarbejder to medarbejdere ligeværdigt om at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning.
- Undervisningen kan organiseres på forskellige måder, som skaber variation til gavn for alle elevers faglige og sociale deltagelsesmuligheder.