Flere voksne i indskolingen

Som en del af den nye retning for skoler og dagtilbud i København, har politikerne afsat penge til, at skolerne kan ansætte flere medarbejdere pr. barn i indskolingen – i første omgang i børnehaveklassen og 1. klasse.

Med flere voksne i indskolingen, får skolerne bedre mulighed for at arbejde med fx co-teaching, holddeling og undervisningsdifferentiering. Det er forskelligt, hvordan den enkelte skole organiserer arbejdet i indskolingen, og flere skoler har allerede nu succes med co-teaching, som metode og samarbejdsform til at udvikle de inkluderende læringsmiljøer på skolerne.

Hvad er co-teaching?

Co-teaching er en anerkendt og evidensbaseret tilgang til at udvikle inkluderende læringsmiljøer. Når der co-teaches i en klasse, samarbejder to medarbejdere ligeværdigt om at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning. Undervisningen kan organiseres på forskellige måder, som skaber variation til gavn for alle elevers faglige og sociale deltagelsesmuligheder. 

Co-teaching i København

I København er co-teaching allerede en del af skolernes praksis i arbejdet med at udvikle inkluderende læringsmiljøer

Video Url